Mytrendyphone

Hurtig skalering af facebook marketing

6 Lande

10x adspend

3 Måneder

+12 roas

6 lande

10x adspend

3 måneder

+12 roas

Udfordring: Skab et Facebook marketing setup fra bunden (og tjen penge fra dag et)

MyTrendyPhone har siden starten i 2003 vokset sig til en af Danmarks største e-retailere. Forståelsen for hvor, og hvornå,r det bedst kan betale sig at købe trafik, kombineret med iværksætterånd, har resulteret i en virksomhed der opererer i seks lande og som en undtagelse har været rentabel i de fleste af sine leveår. Hos Sitemee startede vi  samarbejdet med MyTrendyPhone i foråret 2018 og målet var klart: At skabe et Facebook marketing setup, der effektivt og nemt kunne skaleres og samtidig var rentabelt fra dag et. Det lykkedes. 

Høj synlighed – lav Pris [men uden at blive aggressive]

En af de første ting vi gjorde var at opsætte en række remarketing kampagner, for at se hvad der bedst betalte sig ift. vores targets. Vi sikrede samtidig at Google Analytics data ikke var eneste kilde til dataindsigt, og supplerede med Facebook Analytics. Vi udnyttede Facebook Attribution og sammenkoblede det med Google Ads+Display data, for at få det bedste indblik i brugerrejsen og rentabiliteten af de forskellige afdelingers marketingindsats. 

Sådan gjorde vi 

Metode – Vi valgte at bruge Danmark som inkubator, og overførte de mest succesfulde kampagnesetups til andre markeder.  

Resultater

  • ROAS +12
  • +2 mio eksponeringer pr. måned (DK)
  • Bedre indsigt

Siden vi startede har vi set en løbende stigning i ROAS på alle kampagnetyper. Samtidig har vi skabt en samlet strategi for Facebook annoncering hos MyTrendyPhone. Vi arbejder stadig målrettet på at udnytte Facebooks potentiale som marketing platform for MyTrendyPhone. 

Butikskampagne

Med to fysiske butikker i hhv København og Hillerød, og en massiv konkurrence på markedet for mobilreparationer, ønskede MyTrendyPhone at øge markedsandelen og fastholde deres position på markedet. Vi skabte en række små film, som vi målrettede mod udvalgte målgrupper. Resultatet var en mærkbar øgning i reparationer på kort tid, og kampagne er siden fulgt op af andre lignende med samme succes.