3 gode grunde til altid at bruge remarketing

Måske bruger du Google Ads for din virksomhed. Måske bruger du også tid og penge på SEO. I begge tilfælde er remarketing ikke til at komme udenom, hvis du vil lave effektiv markedsføring, hvor du let kan ramme interesserede kunder.

Uanset om al din trafik er organisk eller kommer via PPC annoncering fx via Google Ads, går du faktisk glip af en hel masse, hvis du ikke har opsat en effektiv remarketingstrategi.

Remarketing er relativt nemt at sætte op og bør i 100% af alle tilfælde være en del af din markedsføringsstrategi fordi du ellers mister besøg fra folk, der allerede har vist interesse for dig, din butik, Facebookside eller Webshop.

Hvad er remarketing

Remarketing er en digital måde at sørge for, at de personer, der har vist interesse for dig og din virksomhed, efterfølgende eksponeres for en (eller flere) annoncer, Facebookopslag, tilbud eller andet relevant indhold, og dermed ikke glemmer dig efter den første kontakt. Der kan være relativt langt fra at en person foretager en Googlesøgning, til de tager en beslutning om køb.

Satser du bare på Google Ads, svarer det til at begynde forfra hver gang. Hvis du derimod bruger effektiv remarketing kan du fastholde potentielle kunders interesse så virksomheden eller ydelserne er “top of mind”.

Personer, der allerede har vist interesse for dit produkt eller din ydelse, er guld værd, fordi de netop allerede synes, du er interessant. Derfor er remarketing oplagt. Samtidig er det så billigt, at det nærmest ikke kan betale sig at lade være.

3 Gode grunde til at lave remarketing

1: Det er billigt

Remarketing er den billigste markedsføringsform, vi kender til. Hvis vi måler på prisen for en konvertering (salg, booking, besøg) med og uden remarketing er det, når remarketing er inkluderet, at prisen er lavest. Brugen af remarketing sænker dermed din konverteringspris.

2: Du mister omsætning

Det er bevist, at remarketing konverterer besøgende, der ellers ikke ville have købt noget, til kunder. Det siger også næsten sig selv: Jo nemmere det er at huske dig og din forretning, jo større er chancen for, at kunden vælger netop dig.

3: Det er spild af penge

Hvorvidt du bruger remarketing har en direkte indflydelse på effekten af resten af din markedsføringsindsats. For hver 1000 kroner du bruger på Google Ads, Facebookannoncering og SEO, vil du performe dårligere, end hvis du har opsat remarketing.

I sidste ende er det de virksomheder, der bruger deres annoncekroner mest effektivt, der kommer ud som vindere.

Vigtigste remarketingplatforme

– Facebook/Instagram.

Dækker også Messenger inbox og Facebooks annoncenetværk, der stort set rammer alle kendte hjemmesider.

– Google Ads remarketing, herunder Youtube.

Effektivt, men har ikke samme rækkevidde som Facebook og har ikke samme grad af identifikation på kryds af platforme som Facebook.

– LinkedIn.

Bedst til B2B.